FAQ
Z různých dotazů a doplnění vznikl tento soubor spíše heslovitých odpovědí:
Předpokládaný start závodu v 11:00. Teamy budou startovat s časovým odstupem. (když tam bude hodně kompletních teamů už dřív, tak můžeme vyjet o nějakou tu minutu dříve)
Kompletní teamy se přihlásí, dostanou závěrečné info, předáme si kontakty (kdyby jsme se museli z nějakého důvodu shánět) a budou čekat na svůj čas startu. Cca v 10:45 se rozlosuje mezi přítomnými teamy startovní pořadí, další pak budou startovat podle toho, jak dorazí na místo srazu.
Mapu dostane každy člen teamu (ať se nehádáte a mají všichni něco na památku) vždy tesně před startem, aby později startující teamy nebyly zvýhodněny delším časem na studium mapy a přípravu.
Protože některé teamy přijedou z delší vzdálenosti a budou v autě 4 lidé, tak abysme netrhali partu a nedělali problémy s dopravou, můžou jet jako čtyřčlenný team. Při variantě 3 a 4 členných teamů to vypadá na 10 startujících teamů, což je tak akorát, aby se to dalo rozumně časově zvládnout (neznamená to, že 11 team už nebereme :)
V případě, že během závodu jedno z aut "odpadne", zapíše team toto info do karty a pokud stále splňuje podmínky dané pravidly, tak může pokračovat v závodě.
Info k trati:
Trať, tedy přesněji řečeno kontrolní body jsem dnes (sobota 2/4) prošel. Návrhy KB už byly zakreslený na mapě a šlo o to, zda je tam bude možné dát. Trať neobsahuje žádné náročné prvky jako skály, težké terény pro crawlery apod, jedinou překážkou mi připadla uschlá lesní tráva. KB jsou ale umístěny tak, aby se k nim dalo rozumně dojet (alespoň jsem se o to snažil). Po cestě potkáme jeden potůček, vše jsem zvládnul suchou nohou, auto to suchou nohou nezvládne, nemá nohy a neumí skákat. Přenášet neplavce samozřejmě nebudeme, ale je to les a tak nebude problém si postavit třeba provizorní můstek.
Další info už asi až na místě startu.
Je to závod teamů, takže doufám, že se to nezvrhne v hromadnou jízdu. Samozřejmě se může stát, že jeden team ztratí cestu a rezignuje na své schopnosti a dojede v závěsu jiného teamu. Udržme to ale v duchu závodu, tedy že pojedou dva teamy a ne jeden ukecaný chumel.
To samozřejmě nebrání tomu, abysme si navzájem pomáhali.
Představuju si to asitak takhle:
Vidím, že jiný team tahá auto z díry, zeptám se, zda nepotřebují pomoct. Když řeknou, že ne, tak jedu dále. Pokud potřebují, tak jim dle svých možností pomůžeme a jedu dále. Není důvod dále pokračovat spolu.
Podobně, když vidím bloudící team hledající KB, co jsem před chvíli projel. Tak jim poradím (ne, že je pošlu opačným směrem, protože startovali až po nás, tak ať si tu ztrátu vychutnaj) a jedu dále. Není důvod na ně čekat.
přítelkyně a další doprovod:
Nic samozřejmě nebrání tomu, aby vás při závodě doprovázel i nějaký nesoutežní doprovod (přítelkyně, kámoš, doprovodné vozidlo, ...). Nesmí ale zasahovat do závodu. Klidně na ně naložte bágly s chlebem a salámem, bágly plné baterek a náhradních dílů, ale není možné aby třeba navigovali podle mapy (protože mají volné ruce a nemusí řídit auto). Můžou se obdivně dívat, fandit, ale nesmí pomáhat.
čtyřčlenné týmy vznikly jako vstřícnost lidem jedoucím z delší vzdálenosti v jednom autě, ať jim nekomplikujeme dopravu zpět
nikdo se nebojte, každý přihlášený a potvrzený určitě pojede a věřím, že zvládneme i případné nepotvrzené a nepřihlášené, ale dorazivší
sahání na modely - pomoc rukou:
z pravidel:
Na modely není dovoleno v průběhu závodu sahat, např. vyprošťovat, nebo pomáhat přes překážky. Pokud by pádem modelu došlo k jeho poškození nebo zničení, je možné model zachytit, ale musí být položen na bok.
Pokud model nedokáže překonat překážku, případně se po převrácení dostat zpět na kola vlastní silou nebo prostředky, je možná pomoc ostatních modelů i z konkurenčního teamu.
Používání navijáků, lan a ostatních pomocných prostředků je povoleno, veškeré takové vybavení si model musí vézt od startu (a následně do cíle). Při přípravě pomoci je možno na modely sahat, ale nelze je přemísťovat ani upravovat jejich polohu.
Pokud model nemůže pokračovat pro technickou závadu, nebo se model nepodařilo vyprostit, je považován za nepojízdný a musí ze závodu odstoupit. Výjimkou je model vícečlenného teamu, který může být do cíle dopraven s pomocí ostatních modelů, pokud je pro úspěšné dokončení závodu vyžadován dojezd všech modelů z teamu.
Nepojízdné auto je možné opravit, pokud to trať umožňuje (auto ani řidič nepřekážejí ostatním). Při opravě je dovoleno na model sahat a následně musí být vrácen na původní místo a polohy.
a pár slov k tomu:
nemusi dojet do cile cely tym, vzhledem k poctu clenu v tymu a poměru scale/unlimited, tak staci i kdyz dojede jen jedno scale (ale nebude to vypadat dobre)
oprava je jasná, když se nepovede, tak moc možností není, auto do ruky a pak už je jen na majiteli auta, zda vyrazí směr domů/hospoda nebo to dojde s klukama dále, prostě odstoupil
nepodařený vyproštění - škoda: auto i s řidičem asi v lese nechávat nebudeme, takže nezbývá než si pomoct rukama a tím auto také ze závodu odstupuje
protože se ale majiteli asi nebude chtít jít domů a bude asi chtít jet dále alespoň pro radost a ani mu v tom nejde bránit, tak samozřejmě si trasu může dále projet, ale již jako nesoutěžní auto
odstoupivší auta i jejich majitelé nebudou dále zasahovat do průběhu závodu - nenavigují, nevyprošťují, ...
ale nemusí jezdit 10metrů za ostatníma a nebavit se s nima :)
závodní číslo:
velikosti budou 4x4 a 3x3 (cm), vytisknuto na normalni papir a bude k dispozici izolepa na prilepeni, kdo bude chtit si prilepi dle svych predstav
stejne cislo pro cely tym - je to tymovy zavod :)
vytisklo se to nic moc, ale neni casu ani sily, abych to predelaval